">

piątek, 14 grudnia 2012

★ Piernikowy Post! ☆


Dzisiaj po raz drugi piekłam pierniczki, już w zeszłym tygodniu zabrałam się za wypieki
ale niestety pół miski zostało przeze mnie zjedzone więc postanowiłam dzisiaj zrobić nowe :)






Przepis:


Co nam jest potrzebne:
1,5 kg mąki
10 dkg kakao
3 opakowania przypraw do piernika
- wszystko razem wymieszać


0,5 kg  miodu sztucznego
25 dkg cukru
0,5 kg tłuszczu
- zagotować i wystudzić


25 dkg cukru
5 jajek
-Ubić


Dodatkowo:
ozdoby do pierników
amoniak
polewy

Wszystko razem połączyć i wymieszać.
Garnek po miodzie popłukać 3 łyżkami mleka, w tym rozpuścić 2 łyżeczki amoniaku dodać do całości.
Dobrze wyrobić ciasto i pozostawić na jakiś czas, najlepiej na noc.

Z takiej porcji wyszło mi 6 blach pierników :)









 Ten pierniczek został specjalnie zrobiony dla mojego narzeczonego! :)



6 komentarzy:

  1. mniam! zachęcam do wzięcia udziału w konkursie na moim blogu, do wygrania bony na DOWOLNE BUTY! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. te pierniczki wyglądają naprawdę słodko. :)
    z tego co widzę w nagłówku, masz wręcz NIEZIEMSKIE włosy ! ;o

    pozdrawiam i zapraszam do siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. hehe, ja nigdy pierniczków nie robiłam. :D :D

    Jeśli masz ochotę wygrać bluzkę z ćwiekami i serduszkiem, którą sama zrobiłam, to zapraszam Cię na rozdanie. :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też nigdy nie robiłam pierników :D Do jakichkolwiek ciast mam dwie lewe ręce i zero talentu:D

      Usuń